27 juni 2014

Semester för 20000

Jag läste i DN idag att barnfamiljer i genomsnitt spenderar 20000 på semester. Jag måste säga att denna summa förvånade mig, för mig är den väldigt stor. Visst, 20000 åker lätt i väg om man åker utomlands, det är ungefär vad charter för två vuxna och två barn kostar till exempelvis Turkiet men inte åker väl de flesta personer utomlands varje år? Eller är jag så borta att jag inte fattat att de flesta gör det? I min bekantskapskrets skulle jag inte säga att det är så vanligt, på mitt jobb tror jag max det är var tredje som åker och väldigt få som åker varje år. Vi har inte åkt på tre år tror jag och vi kommer inte åka i år men kanske nästa år och då blir det nog en stadssemester som oftast är billigare än charter och sol och bad.

I år hoppas jag komma undan med att spendera mindre än vi gör en vanlig månad då jag ska vara föräldraledig hela min ledighet och om R ska vara ledig kommer han inte ens få sina vanliga futtiga tusenlappar och ändå tror jag vi kommer få en fin sommar. Bensin till bilen kommer väl gå för att vi vill åka några små svängar till släkten och kanske till Lycksele Djurpark men det får vi ta igen med det faktum att jag är hemma och kan laga bättre mat. Jag ser fram emot en underbar sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar