Förväntan

Så här på morgonen en solig vinterdag när det är -3 känner jag mig förväntansfull inför vintern. Förväntansfull på trivsel och gott liv. Det är länge sedan jag kände så faktiskt. Det är visserligen ännu ingen snö som stannat men jag vågar tro att det ska bli en riktig vit jul i år i alla fall.

Idag ska jag julpynta och bygga klart tomtehuset som ska få vara i Lilla Bus rum. Hon vet inte om det men tomten tänker betala hyra i form av några adventpresenter...

Julklapparna till Lilla Bus är klara, mannens har jag dock inte börjat med men han önskar sig tråkiga saker som t-shirts och strumpor ändå så det kräver inte så mycket mer än att ta sig till affären.

Bus ska få en dockvagn, verktygslåda i trä och två sorters "mat" i trä. Hon får även en massa nya tajts. Det har blivit lite av ett trätema den här julen, det var inte meningen men så blev det. Dockvagnen är faktiskt också mest i trä. Orkar jag kanske det blir någon liten grej till dockvagnen också som ny täcke och kudde men hon har mycket sådant så kanske får det räcka att jag bara tvättar upp hennes dockgrejer hon redan har...

Lilla Bus rum är nu äntligen någorlunda ordentligt inrett, det som saknas är en vanlig säng bara. Lilla Bus har ju sovit på madrass sedan hon flyttade ur vår säng så det är det som hon är van med, därför känns det inte så illa att hon inte har någon riktig säng. Det är dock nästa projekt. Jag är inne på Flaxa till henne. Perfekt med förvarningslådor under och ett utseende som inte blir för barnsligt för fort. Jag tenderar att inte inreda så barnsligt utan med saker som kan räcka ett tag eller enkelt förändras till något annat. Hon har ett lågt bord, två pallar och en barnstol tex. Av dessa är det nog bara barnstolen som är en utpräglad barnmöbel men de andra funkar som sådana nu, senare kan de användas till annat. Jag ska försöka hinna ta kort när jag har städat hennes rum så jag kan visa hur vi gjort. Jag är inte Underbara Clara så förvänta er inget magiskt, bara ett vanligt enkelt barnrum.

Kommentarer

Populära inlägg