4 juni 2014

Kämpar mig fram mot sommaren

Nu är det den där tiden på året då solen börjar skina, löven har spruckit ut och eleverna ska ansöka till högskolan... Detta är den tid jag har mest att göra på jobbet och i måndags var jag nära en kollaps av all stress med magen som bara gjorde ont och diarré. Tack och lov verkar det ha bättrat sig men än är pärsen inte över. Lilla Bus är en liten pest i begynnande trotsålder (men underbar och älskad varje minut ändå) så det känns lite läskigt att tänka på att jag ska tillbringa stora delar av sommaren med att försöka tämja en busfink innan vi ska skola in henne på en ny förskola. Vi har trivs väldigt bra på den vi har nu men av reseskäl så blir det en här på vårt område i höst. Vi hoppas vi ska vara nöjd med den också.

Nu håller jag tummarna för att vi ska få en lägenhet snart som inte är stor som ett frimärke som den vi har nu. Jag vill verkligen få ha Lilla Bus saker i ett eget rum och kunna röra mig utan att snubbla på duplo, lemurer och annat tok varje minut av dagen hemma. I en underbar framtid har vi en fyra, R har ett jobb och jag har ett jobb och Lilla Bus har det super med eget rum och harmoniska föräldrar och kanske kanske kan hennes mamma tänka sig att våga skaffa ett litet syskon till henne.


Såklart ammar vi fortfarande, vi har ju inte ens nått WHO:s rekommendation om två år eller längre. Mitt fina underbara barn som kan både amma och leka med en blå pingvin, multitasking i sin renaste form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar