Tiden flyger iväg

Jag har verkligen behandlat bloggen styvmoderligt den senaste tiden men till mitt försvar så har mycket hänt.

Numera är jag åter en arbetande kvinna och min lilla busfink rockar dagarna på förskolan Rymden. Det går rätt så bra även om hon har svårt att somna på förskolan. Det är inget som förvånar mig med tanke på hur svårt det har varit för mig att få henne att somna dagtid men jag utgår från att detta kommer lösa sig för henne med tiden precis som allt annat. I övrigt verkar hon tycka det är toppen, speciellt att man får leka en massa med vatten.

Nu upplever jag min första vab då hon hade feber igår men om allt går som det ska så blir det jobb och förskola i morgon.

Jag har ännu inte börjat ha egna elever men ska snart börja med det och än så länge känns det bra att jobba och bra att snart vara lärare på riktigt igen. Samtidigt vet jag hur krävande och stressigt det kan vara och det oroar mig lite men inga sorger ska tas ut i förskott. Jag har stora förhoppningar om att kunna göra mitt jobb väl.


Lilla Bus i lekhjälmen vi köpt till förskolan.

Kommentarer

  1. Hej, ville bara passa på att tacka för att du skriver så jordnära och trevligt. Man blir lite trött på alla glossiga pastell-bloggar där allting är perfekt hela tiden. Jag försöker själv blogga om mina kullinariska äventyr. Det går sådär, mest för att jag har lika mycket talang för matlagning som ett kylskåp har för simmining. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg