29 oktober 2013

Retromamma och retrobarn





Ja, jag syns inte så bra på kortet men jag har mitt senaste fynd, en riktig retrojacka i väldigt bra skick, bara ett minihål på ena armen som knappt syns. Jag trodde ärligt att jag aldrig skulle hitta en retrojacka i min storlek med tanke på att kvinnorna på 70-talet verkar ha haft midjor som är tio gånger mindre än min och dessutom väldigt smala axlar och det har jag inte heller. Men denna från Helly Hansen passar mig och jag ska ta en bättre bild snart. Iris bär pappas gamla overall och pappas mössa som det står Småfolk på. Vi var sååå retro, det var bara den coola retrovagnen som saknades men man kan inte få allt. En i grön eller brun manchester hade dock varit pricken över i. Nu fick Zappen duga.

Iris var även retro under overallen. Jag bjuder på hela bildserien jag fick ta för att kunna fånga hennes kläder:






Morsans lilla busunge... Ingen falsk marknadsföring!


1 kommentar: