Öppen förskola och blockering igen

Idag var jag och busfinken på Öppis på Carlshemskyrkan. Lilla Bus var nöjd med leken och att få vara med barn även om jag själv inte riktigt kände mig så bekväm som jag hoppats. Ingen var otrevlig eller så men det var lite för snuttigt med andakt med igelkottar och kristna leenden. Ja, jag är själv kristen men jag är inte den där evigt leende kristna som alltid visar en glad mask och jag är väldigt rädda för de där maskerna och the kristet utseende som finns hos vissa. Det jag gillade var just att det ändå var en kristen prägel på förskolan, annars tenderar SvK ibland att vara så utslätade att man kan tro att man är på vanlig kommunal Öppis. Apropå varför vi var där ens så är det för att vårt vanliga Öppis nere på Klossen är stängt för höstlov. Jag är klart mer en kommunal Öppis-människa. Men, alla var snälla och trevliga och jag kommer nog gå dit igen, en fördel är att det blir en skön promenad som inte är för lång så en dag man är sugen på att vara ute lite så är det perfekt och dessutom så var det en ganska bra blandning av åldrar vilket jag gillade. 

Jag vill så gärna blogga om allt jag tänker på just nu men nu sitter det stora hinder i vägen. Jag vill skriva mer om kristen uppfostran, allmänt om barnuppfostran och mer vanliga tips och råd som jag har gällande barn. Men, inte kommer ur... Jag går också runt och tänker på mina idéer jag har för böcker jag vill skriva men inte kan jag skriva på de heller för allt bara sitter inom mig och hittar sig inte ut. Jag vill kasta ur mig lite av det som finns där men just nu går det inte.

Kommentarer

  1. Åh, funderar du på att skriva böcker? Jag hoppas att orden och tankarna hittar ut, håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  2. Det är min dröm sedan jag var barn och jag VET att jag ska ge ut en bok en dag om det så bara är en som trycks "on demand". Jag har massor av idéer, både skönlitterära och mer faktainriktade och någon av dem hoppas jag få till. Jag vet inte om det blir nu eller när jag är 80 men skriva gör jag och jag har gjort många försök men jag har aldrig fått något jag är nog nöjd med än.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg