Gånggång

Idag var temat hos finken att gå och gå och sedan gå lite mer. Skönt att se att allt verkar har ramlat ned hos henne nu och hon blir bättre och bättre på att gå. Tänderna växer men det verkar *peppar peppar* som hon har mindre ont nu. Jag hoppas vi får lite lugn och ro och mindre gnäll nu en period. Jag är också otroligt glad att vi inte skolar in på förskola just nu med all frustration hon har inom sig med att lära sig gå och få tänder. Visst är det alltid något som händer i ett barns liv när de är så här unga men det är så skönt att kunna dra till svampskogen, gå på prommis och gå på Öppis istället för att passa tider och börja jobba. Än är vår frihet inte över. Dock har jag äntligen kommit mig för att börja söka förskolor och vi får se hur det går, med tanke på att Lilla Bus ska börja på annan tid än hösten så kan vi nog få lite var som helst om vi har otur men då får vi lösa det till hösten istället.

Dagen gav även trattisar och taggsvamp. Jag ska ge mig på och behandla dem i morgon så vi kan äta, frysa och/eller torka dem. Hurra för hösten!

Kommentarer

  1. och jag som inte hittat en endaste ätbar svamp...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg