25 september 2013

Allt har ett slut...

Nu är det klart. En dag ska jag börja jobba igen. Det har förstås funnits som en sak i bakgrunden hela tiden och vi har vetat att de ska ske men nu är det verkligen fast och bestämt. Jag börjar som allra senast 3 februari igen, kanske något innan. Iris kommer gå i förskola och jag gå tillbaka till det gamla vanliga jobbet och vardagen. Nåja, helt vanligt blir det inte, nytt datasystem, ny chef och nya lokaler inte så långt efter jag kommer tillbaka. Nya lokaler känns allra bäst, de vi har nu är inte bra på många olika sätt så det mesta är nog en förbättring, i synnerhet som de planeras vara närmare stan än de vi har nu. DET känner jag viss längtan till faktiskt men kanske inte så mycket att jobba. Jag gillar att vara lärare men jag är ingen karriärmänniska och jag har alltid velat vara hemma åtminstone ett tag så någon stark längtan till jobbet kan jag inte uppbåda även om jag ibland i jämställdhetens namn hade önskat att jag kunde. Visst kanske jag skulle kunna känna mer längtan om jag hade drömjobbens drömjobb men jag tror inte att ens då hade jag kunnat känna att jag hellre var på jobbet än hemma med Iris.

Samtidigt kan jag känna en lättnad att vara där jag är, att jag ska få förändras i någon mån, gå vidare i livet och finna en ny verklighet. Det är skrämmande att göra förändringar men ack så livgivande de är för det mesta.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar