Städad lägenhet

Äntligen har jag fått vår lägenhet ordentligt städad. Jag känner mig i ro i själen och jag går runt och tittar på hur vacker den är och hur fint allt är. Det är helt underbart, sedan Bus föddes och långt där innan så har det inte varit så fint hos oss och ändå skulle säkert de där bakterietanterna som ses på TV kunna hitta vidriga smitthärdar lite varstans, det är jag säker på. Jag tror visserligen att bakterietanterna även skulle kunna göra det i en operationssal men det är en annan fråga. Kort sagt, min lägenhet är åtminstone Svensson-städad och det är grymt.

Orsaken till städningen var att lite folk skulle komma över men en efter en drabbades av förhinder och tillslut blev det bara en enda gäst. Inte en dålig gäst utan en underbar och högt värderad sådan men helt klart färre än vi någonsin anat. Synd på min underbara städade lägenhet, istället för mitt normala kaos så hade folk kunnat få se en av Ålidhems pärlor i all sin prakt. Vi väljer att bortse från att sovrummet är målat i bajsbrunt och att alla tapeter och golv är utdömda och parketten likaså. Det är ju vår lägenhet.

Iris hade på sig sin retroklänning som hon tyvärr snart vuxit ur. Hon var sötare en socker:





Sista bilden är innan hon gick ut på promenad med pappa också iförd solhatt. Hon sov så fint ute och pappa fick lite motion när han traskade runt. Ikväll klagade han att han hade ont i hela kroppen, ja se karlar!

Kommentarer

Populära inlägg