Sommarens planer

Jag sitter och inventerar i mitt huvud vad vi ska göra i sommar. Åka till svärmor och till Boden är redan spikat. I år väntar en släktträff och jag ska snart betala in pengarna till den så vi kan gå. Jag tror det kommer bli jättekul att träffa en massa släktingar och äta god mat, vilket väl i och för sig är vad jag vanligen gör i Boden ändå men på en lite större skala då. Jag hoppas verkligen att många av kusinerna till mig kommer, de träffar jag tyvärr sällan om det inte är begravning och inte ska man väl behöva gå på en sådan för att få se släkten? Det tycker inte jag i alla fall.

Jag hoppas på en varm sommar i år. Hittills har det varit nästan utomjordiskt varmt och jag är mer solbrun nu än efter hela sommaren i fjol men då var jag ju å andra sidan knappt ute heller. Innan jag födde Iris var jag så varm att jag inte orkade vara ute och efter hon var född så var det så krångligt att gå ut pga ovana med ett litet barn, amning och allmän post-gravid förvirring att det nästan inte blev av. Nu är det lättare att gå ut och nästan ett måste så varken föräldrar eller barn blir för rastlöst. Vi tar Iris till lekparken ibland och även om hon är för liten för det mesta gillar hon att gunga i alla fall, både på de gunghästliknande redskapen och på en vanlig gunga. I de som är bäbisanpassade kan hon gunga själv, annars så gungar hon i min famn. Gungning verkar vara för henne ungefär som extremsport för vuxna.

Jag har hittills varit två gånger till Nydalasjön och jag hoppas på fler svängar framöver och att då kunna bada lite. Iris gillar ju inte vatten så jag har inga förhoppningar om att lyckas övertala henne men eftersom R är en badkruka så kan ju han passa henne och jag tar mig en simtur...

Nu till nationaldagen så blir det nog Gammlia som vanligt och kanske kommer vi också gå när de öppnar upp museet igen. Jag förväntar mig i alla fall att jag kommer göra flera svängar dit i sommar. Det brukar vara djur där och det blir nog roligt för Iris (och för mig).

Det här är mina och våra planer så här långt i sommar som är spikade, kanske blir det något extra i slutet om vi orkar/hinner/har råd men det tar vi då...


Frottébody! Oh yeah!

Kommentarer

  1. Hoppas att ni får en fortsatt varm och härlig sommar där uppe i norr :0)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg