11 juni 2013

Party hela dagen

Idag har det varit intensivt. Först så tillbringade jag och Iris förmiddagen på sista öppis innan sommaruppehållet. Det var fika, lek med vatten och sand, såpbubblor, teater, sång och mycket annat och allt var så trevligt och till sist fick alla barnen varsin spade som sa Glad Sommar. Iris fick en grön som hon gillade jättemycket. När vi kom hem så sov hon lite och senare drog vi iväg till nästa fest, nämligen ett ettårskalas. Det var också jättetrevligt men oj oj oj vad jag är trött och överstimulerad. Jag vill gå och sova men huvudet är fullt av ljud och vet inte var jag ska gå för att sortera alla intryck. Jag är nog inte bara överstimulerad som på rikssvenska utan överschtimulerad som på norrbottniska. Jag tror Iris var det också, innan hon somnade blev hon så här arg för att hon inte fick hugga mamma i handen med en gaffel:


Senare blev hon lika arg igen för då fick hon inte heller hugga mig i bröstet med en penna. Stackars Bus som har så stränga och elaka föräldrar som inte tillåter att hon stympar dem.

1 kommentar: