26 juni 2013

Insidan...

Jag har undvikit bloggen under en tid, inte för att jag inte velat skriva utan för att en kommentar jag fick medverkade till att jag helt tappade självförtroendet för att skriva och lämna ut mig. Om du läser detta och blir rädd att kanske just du sagt något olämpligt till mig så var inte orolig, jag är rätt säker att den person som sa så till mig inte läser min blogg eller ens vet att den finns. Ändå påverkade det mig.

Jag är liksom skör på ett sätt jag inte brukar vara och känsligare och oroligare än mitt vanliga jag. Jag skulle inte säga att jag är mig själv, jag är faktiskt både känslig och orolig av mig i vissa avseenden men det är mer än vanligt. I allmänhet har jag varit mer av allt sedan Lilla Bus föddes. Mer glad. Mer ledsen. Mer oroad. Mer besviken. Dessutom har jag börjat ifrågasätta mycket av det i mitt liv som jag bara har låtit rulla på. Många pratar om att de har blivit så förändrade av att få barn men det kan jag inte tycka att jag blivit utan svarare mer av mig själv. Det som är viktigt har blivit mer viktigt och jag har svårare att kompromissa med vissa aspekter som jag har varit ganska OK att kompromissa med och jag i andra aspekter blivit mer villig att kompromissa.

Nu väljer jag att bryta min oro och erkänna min skörhet. Kommentaren var egentligen kanske inte så elak men den slog undan marken för mig då i mitt känsliga tillstånd. Jag har accepterat att jag inte är den vanliga starka och tåliga människa jag ofta är och helt ärligt, tror jag att det kan vara bra. Kanske behöver jag vara mer skör och mer tillgänglig just nu för att hitta alla komponenter i mitt föräldraskap och för att fylla de önskemål jag har för mitt liv. Jag vill klara flera saker jag inte har klarat, jag vill kunna göra förändringar och jag vill kunna leva ut hela mig själv!

Jag är en fågel på väg ut ur buren men jag är lite rädd och tenderar att vilja flyga in igen och gömma mig.


Ammar en buspolis som vill ha foten i min mun...


Buspolisen i all sin prakt (dåligt taget kort men vi låtsas väl att jag ville att det skulle se suddigt ut)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar