17 mars 2012

Vår!

Jag njuter verkligen av våren och det sköna vädret just nu. Det var många plusgrader när vi var ute idag och snön smälter i raketfart.


Det här är vid busshållplatsen. Jag hade tänkt ta några fler bilder inne i stan men jag glömde tyvärr bort det. Ja, det kan se ut som mycket snö just nu för er som inte är vana våren i norr, men inom ett par veckor kommer endast de största högarna vara kvar, det lovar jag. Våren här går i raketfart och om man väntar sig en sydländsk vår med blommor och torrt och varmt i månader så blir man besviken, i stället är det bättre att ta våren för vad den är. Om man bara tror att det är vår när det är barnmark och man kan se blommor blir våren här max två veckor men våren är i full blom och har varit det sedan i februari när temperaturen gick ned och snön gnistrade i vårvintersolen. Nu har den gått in i smältningstiden som när den gått så här långt är klart uthärdlig men för någon vecka sedan när man hade is precis överallt var betydligt mer otrevlig. När gatorna är fria så är det bara att vänta och se på naturens skådespel.

För som ändå gillar vårblommor så finns det den här lösningen:



















En bukett tulpaner. Min tekopp står i bakgrunden fylld med Earl Grey de Luxe och vid vasen ligger mitt slöjdprojekt till lilla flygis, en filt i sköna retrofärger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar