13 mars 2012

Hur kan lite hår och en armhåla göra folk tossiga?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14513170.ab

Är det ännu i 2012 så provocerande att en kvinna själv väljer hur hennes kropp ska se ut och skiter i orimliga och ohälsosamma ideal? Jag vill ju att det inte ska vara så men tyvärr...

Jag hatar mediakampanjer, men denna gång kan jag inte stå vid sidan av. Man kan vara snygg, kvinnlig och allt man vill med eller utan hår i armhålan. Och vad säger männen? Ja, jag har aldrig råkat ut för någon som sagt något om mitt kroppshår vare sig i armhålan eller någon annanstans  och jag kan instämma i Johan Fisks uttalande från 1624 i Stockholms tänkebok: "Iagh får knulla så ofta jagh will, och alla som willia, men du får ingen tull deraf"...

1 kommentar:

  1. det är något ja inte heller fattar... varför sån hysteri?? hehe...

    SvaraRadera