Söt men inte sockersjuk!

Dagens barnmorskebesök innehöll en glukosbelastning och den visade att jag hade perfekta sockervärden och kan ta hand om även helt vansinniga mängder socker. Skönt! Magen hade också växt precis som den skulle så långt och allt verkade bra. Jag hade lite högt blodtryck men hon trodde att det kanske hade att göra med belastningen eftersom undertrycket var bra men det övre trycket lite högt. Trots att det var högt var den ändå ingen katastrof så det är än så länge inget att oroa sig för.

 Så här stor är jag nu i vecka 28... Tröjan som inte är jättekort men den räcker ändå inte riktigt för att täcka hela härligheten... Galet! Bilden under blev lite tokig för kameran hade en tidigare inställning kvar som var gjord för att ta bilder ute. Jag tycker den blev så häftig att jag ville visa den också!






























Nu blir det snart grillad kyckling i ugn och sedan lite sömn.

Kommentarer

  1. Nu börjar det ta sig... fin mage!/Ingela

    SvaraRadera
  2. Fin? Nja, stor är den och spänd börjar den kännas lite titt som tätt. 'Ungen' verkar ju trivas och växa i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Såmysigt med Graviditet!!
    Några av mina närmsta vänner, och dem väntar tillökning. Man undrar vem av oss som är mest lyrisk. hahah! Behöver jag säga att det är jag?:P

    Jag vet att det finns på HM, som ett brett pannband. Mudd-liknande som man kan ha på magen, just nu när magen "lyfter upp" tröjan, så slipper man ha en glipa och att magen syns, om man nu inte vill visa det:)

    Yess nu kan jag kommentera!!

    SvaraRadera
  4. Jag har sett de där banden faktiskt och funderat på att köpa dem men jag är så snål när det gäller att köpa mammakläder att jag tvekar om att köpa det mesta. *Det kan du ju inte använda sen* säger min inre snåljåp. Jag har oftast ett ytterligare lager ovanpå tröjan så det gör sällan något att den inre tröjan är kort utan jag drar upp byxan så de möts eller så har jag någon av de tunikor som ännu täcker mig. Snart är det sommar dessutom! (säger jag och det snöar ute...)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg