26 november 2011

Advent

Jag hade stora planer om att städa lägenheten till advent, vi kan nu såhär 20.21 konstatera att jag inte kommer ha lyckats med detta. Ja, lite bättre är det, men inte speciellt välstädat. Jag tror vi får fortsätta under söndagen då jag egentligen tänkt koka risgrynsgröt, baka kakor och göra ischoklad. En effektiv person kan nog klara allt detta, men då är jag inte en effektiv person, tyvärr.

Advent. Vi väntar och ser fram emot miraklet, Kristus. Kom ihåg detta när ni tänder ert ljus. Ta en stund och tänk på den gåva vi fått. Se bortom mysljuset och se det inre ljuset. Påminn dig om det goda och det onda i ditt liv. Fundera över vad du kan göra för dig själv för att förbättra din relation med gud.

1 kommentar:

  1. Trevligt att hitta din blogg oxå!! =0)
    Syster yster har jag hittat!! =0)

    SvaraRadera