Fortsätter min hösttrötthet

Fortsätter att vara trött som jag varit i ett par veckor och nu har hösten tagit ytterligare ett steg. Det har varit lite frost och även om vissa växter fortfarande lever så är det på sista hanken nu. Mina tomater får vara inne i växthuset med stängd dörr utom mitt på dagen och de lever än men inte så länge till tror jag. Jag har tagit in en planta och förhoppningsvis så får jag lite tomater under hösten inne istället. Jag ska snart ta in de gröna tomater som finns och låta dem eftermogna sedan kan jag göra slutgiltigt bokslut på balkongens grödor.

Jag har hittat plommon från ett träd på allmän plats som jag gjort plommonmarmelad av och idag hittade vi trattkantareller och motaggsvamp. Jag har köpt en hel del fina grönsaker från bondemarknaden och jag ska göra mat av dem under veckan samt frysa en del. Hösten går på med stormsteg och snart är det inte ens höst utan vinter...

Jag gillar den riktiga vintern, men den tidiga vintern när det är kallt och ingen snö är jag inte så förtjust i. Jag hoppas på ännu en rejäl vinter i år, jag gillar inte slask och barmark utan hellre mycket snö och kyla.

Kommentarer

Populära inlägg