3 juli 2011

Sol och bad och konsten att avhalalifiera en korv

Idag har jag solat och badat med tokstollen R som tyckte det var för kallt för bad och till och med för shorts. Dessutom hade han jacka och hatt på väg till stranden. Efter någon timme erkände han dock att byxorna kanske var liiiite varma. Tokman! Jag hade en knälång vid tunika, baddräkt och shorts som går strax under knät. Jag växlade mellan att ha tunika och shorts för att ha lite skydd för kroppen men när jag var i vattnet hade jag bara baddräkt (och huvudbonad). Jag söker fortfarande den ideala solklädseln för en person som både vill sola lite och täcka det värsta av kroppen. Jag har en idé om att sy en klänning som liknar modellen på den tunika jag har men som är i ett tyg som inte är genomskinligt, lite längre och som går att växla mellan axelbar och med axlar så man kan dels täcka över lite om man blir för varm och dels kan sola hela övre delen om man vill. En annan variant är en solklänning men jag gillar inte de lika mycket. Jag har nog resignerat inför tanken att för att hitta kläder att sola i som jag känner mig tillräckligt påklädd i så kan jag nog inte hitta någon färdig lösning utan jag får göra det på mitt eget sätt.

Avhalalifiering av en halalkorv? Ja, man äter den med fläsk och blodpudding till, vår rejäla brunch innan vi for ut och solade. I kväll hoppas jag lura mannen ut på en power-walk eller lätt joggingtur och njuta av lite pumpasoppa. Om ni vill ha recept så hör av er. Jag ska också försöka få ändan ur och visa lite bilder från svärmorsplågan, jag menar från midsommarhelgen, och lite andra bilder på våra växter och vårt liv.

1 kommentar: