15 juli 2011

Bloggtips!

Jag hittade just denna blogg och jag gillar den verkligen. Hon som skriver bloggen är judinna och skriver religion och om andra saker i hennes liv. Speciellt gillar jag hennes texter om andlighet och de länkar jag till här. De texter som finns under rubriken Intentional Living är otroligt intressanta och inspirerande

Som en person som klär sig på ett speciellt sätt på grund av andlighet rekommenderar jag speciellt inlägget som heter 'Clothes Make The (Wo)Man - Thoughts On Intentional Dress' som handlar om medvetet klädval. Jag gillar verkligen den ordalydelsen, medvetet klädval som en variant på begreppen  täckande klädsel eller modest klädsel. Jag rekommenderar alla att läsa hennes texter och de är utan problem applicerbara på olika religioner och livsåskådningar. Hon är dessutom som jag en 'balkongbonde' och de växer inte på träd direkt.

http://this-good-life.blogspot.com/p/s-p-i-r-i-t-u-l-i-t-y.html

1 kommentar:

  1. Låter spännande, tack så mycket för tipset!

    SvaraRadera