29 juni 2011

Värme och kläder

Idag har det varit varmt och jag tog på mig ett par shorts jag bar förra sommaren utan större problem men upptäckte när jag farit iväg till jobbet att jag nu fann dem alldeles för korta för att bäras utanför stranden eller på andra privata platser som hemma. Man förändrar verkligen sin syn på vad som är acceptabelt när man väljer denna väg. Till skillnad från tex muslimer så visar jag armarna och allt nedanför knäna (om jag vill förstås) och ansiktet, halsen och en liten del av håret men det är fortfarande mindre än genomsnittssvensken. Bara om jag jämför med förra sommaren så kändes det då helt OK att ha trekvarts leggings och en kjol som gick över knät men nu känns det helnaket så nu har jag kjolar under knät och oftast till ankeln eller till golvet. Jag bär mer löst sittande kläder och jag har blivit helsåld på att använda en stor sjal eller poncho som ytterkläder så jag själv välja hur mycket av min kropp jag visar. Jag anser inte att de delar jag nu inte täcker med kläder är oanständiga men jag gillar inte att vara på gränsen klädmässigt så dessa shorts hamnar nu i ett annat fack och jag får leta efter andra som bättre stämmer överens med min tanke om vad som är anständigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar