Länge sedan...

... jag skrev på svenska nu. Jag vet inte varför det har blivit så men idag blir det ändring. Jag är trött som tusan, som alltid och längtar efter semestern om två veckor även om det är lugnt på jobbet just nu (peppar peppar). Sommaren är underbar, jag lever upp då, så är det bara.

Andligt har jag dock varit låg. Jag vill få ordning på det men av någon anledning går det inte, jag kan bara be gud om hjälp här.

Gnäll gnäll gnäll...

Berätta gärna om ni vill jag ska berätta något mer stimulerande.

Jo! Jag kan ju berätta om odlingarna! Vi har skördat fler tomater men bara bloody butcher än så länge. Två västeråsgurkor är på gång och många fler tomater. Ryssarna växer nästan till taket men har ännu inte mognat. De andra tomaterna har inte satt frukt än med det kommer väl. Vi har skördat en paprika och kan om någon dag skörda en till. Vi har skördat 23(!!!!) chili än så länge och har säkert 20 till på plantan. Så coolt! När sommaren är över ska jag lämna bokslut till er om hur mycket man faktiskt kan skörda från ett miniväxthus och en balkong samt några fönsterbrädor. Redan med nuvarande skörd är jag förvånad. Så kul, får se vad som händer med bönorna och resten av tomaterna sen. *ivrig*

Och snälla människor, var inte tysta, kommentera och fråga, jag längtar att höra från er för jag vet att ni finns och läser.

Kommentarer

  1. Thank you for the blog visit Elin. Always very nice to see you on Amish Stories. Richard

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg