Så mycket

Det är så mycket jag skulle vilja skriva om men jag får ingen kontroll på mina tankar. Jag kan dock berätta att jag har virkat en väldigt cool hätta att ha i kyrkan. Den har en traditionell "bonnet-style" men är gjord i ett modernt garn som gör att den ändå känns passande till de kläder jag bär och min stil och mitt liv. Nästa hätta blir dock mer traditionell i vitt/naturvitt garn. Jag funderar på mitt hår rent allmänt, jag borde, om jag börjar täcka mig låta det växa ut men jag har inte riktigt lust med det. Visserligen är mitt hår inte rakat så jag antar att jag tekniskt sett uppfyller kraven och min frisyr är feminim om än kort men hätta betyder långt uppsatt hår i min bok. Kanske är det bara något som formats som ytterligare ett hinder för mig att våga täcka mig i kyrkan eller så är det en genuin önskan från gud att jag ska återgå till långt hår. Jag har dock bestämt mig, min uppgift under fastan skall vara dels att gå till kyrkan och inte lägga till med ursäkter och att då bära huvudbonad. Kanske, kanske kommer jag att avslöja hur min hätta ser ut, men jag ska i så fall våga använda den första gången innan den kan komma att läggas upp här.

Funderar på att skriva en fråga till svenska kyrkan om hur de ser på huvudbonader, i så fall läggs förstås svaret upp här.

Kommentarer

Populära inlägg