Forum för Frihet

En av bloggarna jag länkat till i vänsterspalten är Forum för Frihet, en intressant blogg skriven av en troende muslim som heter Ida. Jag brukar läsa bloggen regelbundet och hon skriver både om privata ämnen och frågor som engagerar henne som tex. Israel-Palestina-konflikten. Nu har något skett som inte får ske i ett demokratiskt samhälle, Ida har blivit mordhotad och hon känner sig tvungen att sluta blogga för att skydda sig själv och sin familj. Jag blir oerhört ledsen och när jag läste det först trodde jag det vara skulle vara några dagar, men hon verkar hålla i sitt stopp. Jag känner någon sorts panik, vi vet alla att det inte är de onda människors ondska som är det största problemet, utan de godas tystnad. Jag hoppas du finner styrka Ida att åter skriva i din blogg. Jag ber för dig och jag ber dig även direkt att åter börja skriva. Du behövs i vårt samhället och i mitt liv.

Läs gärna: Forum för Frihet

Kommentarer

  1. Elin, just a note to say that I have not forgotten your post.I am currently considering advice for you.

    SvaraRadera
  2. Nice to hear! Just a little note to you, you do not need to use any translation program when writing to me, I am an English teacher so I understand English very well.

    SvaraRadera
  3. I guessed as much.Any Swedish people I meet speak English perfectly and somehow without any accent.

    I am wondering if you got my late reply about finding a Quaker church and about headcovering? If you did, I forgot to say that when one person covers her head in church sometimes several others will follow.

    SvaraRadera
  4. I did get it, I just forgot to publish it, I am very confused and easily distracted sometimes...

    Regarding Swedes and English:
    We study it in school, when I was young it was from age 9-10, but now they start in pre-school. All channels have tons of mainly American but also British TV-shows and programs which are shown with subtitles so we hear English all the time. It is often very positive to speak English without or almost without an accent if you apply for a job so I guess many people are motivated to learn English because of that. I assume that travelling and a general interest in people from other countries could be other reasons and you also need to be good at English if you want to go to the university. Almost all university programs and courses have at least some literature in English and some have all literature in English.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg