Advent

I morgon har vi första advent, något som även de som inte går i kyrkan brukar uppmärksamma. I de flesta hus i Sverige finns adventsljusstakar, elektriska ljusstakar och adventsstjärnor. I mina fönster står ett elektriskt ljus och en ljusstake formad som ett luciatåg. En adventsljusstake står på bordet tillsammans med några små söta tomtar. Min amaryllis från förra året blommade här redan i november så den kommer nog inte ge några blommor till jul så en ny kommer införskaffas snarast. Jag jobbar med diverse julklappar, men jag har lekt lite för mycket med datorn för att ha tid med det. Kanske blir det lite handarbete efter kyrkan i morgon. I morgon kommer jag lyssna till vacker sång och sjunga med full kraft i Bered en väg för Herran. Snart är julen här!

Kommentarer

Populära inlägg