1 november 2014

Försök till utmaning

Jag skäms lite över hur mycket jag försakar denna blogg. Jag gillar faktiskt fortfarande att skriva så det är ju lite dumt av mig att missköta mig så. Därför tänker jag utmana mig själv lite att skriva mer denna månad. November är ju mörk och lite av en mellanmånad så vi får se hur det går men det är med förväntan jag går in i projektet. Jag kommer jobba deltid nu och sluta tidigt måndag och tisdag plus att mitt jobb äntligen flyttar till stan så jag hoppas kunna ha lite mer tid till mig själv och mina aktiviteter nu framöver.


Jag fick upp denna när jag googlade på längtan (Länk). Den får bli min målbild. Jag ska flyga som en teddybjörn på en gråsparv (pilfink?). Yee ha!

Jag kommer att under denna månad sjösätta mitt projekt att skriva om människor som hittats döda/mördade och som av någon anledning inte blivit identifierade. Jag kommer att skriva ett par av dessa inlägg när jag har tid och sätta dem som schemalagda så jag kan sprida ut poster under veckan. Jag skriver om detta för det intresserar mig och är något som är mindre uppmärksammat i Sverige. Jag kommer mest skriva om utländska fall pga bristen på information om svenska fall. Om ni liksom jag är fascinerad av detta så föreslå gärna fall ni vill jag ska skriva om. Senare i nästa vecka kommer första fallet, Buckskin Girl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar