6 oktober 2014

Saker som gör mig oproportionerligt provocerad...

Det finns förstås många saker men jag undrar om inte nummer ett på listan är folk som undervisa mig om bananer. "Du vet väl att bananer inte är riktigt mogna förrän de är bruna" "I Sverige slänger folk mogna bananer och köper karten istället"

Ja, jag vet att gröngula bananer egentligen inte är mogna och jag vet att bruna bananer är sötare men: JAG GILLAR INTE BRUNPRICKIGA ELLER HELBRUNA BANANER! Jag har precis lika mycket kunskap om bananers mognadsgrad som du men jag gillar dem inte mer för det. På samma sätt gillar jag hårda äpplen och päron men då är det sällan någon som ska undervisa mig då.

Bara låt folk äta sina bananer som de vill, oavsett färg. Alla bananer är lika mycket värda.

1 kommentar:

  1. Jag känner med dig och instämmer helt!
    Jag kan knappt med bananer som blivit riktigt gula och bara tenderar att kanske, eventuellt börja få en liten brun prick.
    De ska helst vara gröngula :)

    SvaraRadera