Gå och bada...

Hade jag kunnat säga idag, för det var vad vi gjorde, gick till kyrkstugan och badade. Jag fick för en gångs skull till min plan perfekt. Jag fick i lilla fröken Bus lite mat och stoppade henne i vagnen och gick iväg till kyrkstugan och på vägen somnade hon och jag hann slappa och bada lite innan det var dags för henne att vakna. När hon vaknade åt vi korv med bröd och sedan badade vi. Först skulle lilla fröken Trotsålder inte bada men när vi varit och tittat på barnen på bryggan så ändrade hon sig och badade i säkert 40 min. Sedan åt vi frukt och sedan lekte Lilla Bus med leksakerna som finns där innan vi gick hem. I alla avseenden en lyckad dag.

Idag var första gången på länge jag hade baddräkt på mig och oj, vad jag är snygg i baddräkt. Jag måste säga att jag var chockad när jag råkade se mig själv i fönstret, jag är ju faktiskt klart snyggare än jag förväntade mig trots en massa extrakilon och trots att jag fött barn. Sedan såg jag hur fina alla andra var, smala, tjocka, långa, korta, kvinnor, män och barn. Varför känner vi oss så fula så många gånger? Varför tittar vi på ouppnåerliga ideal och begråter våra kroppar som inte når dessa mål när vi har så fina naturliga kroppar?

När jag kom hem hittade jag denna artikel: I Wore a Bikini and Nothing Happened. Den gjorde mig ännu gladare.

Ett gammalt badkort på mig:


Kommentarer

Populära inlägg