16 maj 2014

Till förhoppningar och nytt spirande liv

Vi börjar med det uppenbara, tolka för tusan inte titeln på detta inlägg som att jag är gravid, jag är typ så ogravid som en kvinna kan bli just nu, bokstavligen, jag har nämligen mens. Jag syftar på att jag har förhoppningar på att kunna få igång bloggen nu när våren spirar och gror och livet känns lättare än vanligt.

Vad jag njuter av solstrålarna jag fick uppleva när jag åkte hem från jobbet. Oj vad jag gärna hade haft cykeln nu men den står i förrådet och måste pumpas. Jag hoppas kunna åka på många cykelturer med Lilla Bus som nu inte längre är så himla liten. Snart 2 år den lilla rackaren! Och ja, nu har folk börjat tjata om syskon på allvar och dessutom så får jag det visat med stora bokstäver av alla jag känner som redan är gravida eller fött barn att vi är lite sena. Men jag har skrivit om det tidigare, det finns orsak till det och vi är säkra i vårt val att vänta lite. Längtan har kanske startat lite men jag längtade efter Bus i 15 år så lite längre väntan på ett eventuellt barn till känns ändå inte så jobbigt.

Lilla Bus är så stor och duktig på det mesta, hon pratar som en papegoja och kan gå ned för trappen själv, ja hela den långa trappen upp till lägenheten. Hon älskar att "gå sälv" i stället för att åka vagn och utforskar gärna Ålidhems katt-tätare distrikt och provar lekplatser och plockar blommor. Hon är helt enkelt en liten tokig människa som bara blir bättre och tokigare för varje dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar