Nästan glömt hur man gör...

Jag har nästan glömt hur man bloggar. Jag skriver inget alls numera även om jag tänker på massor av saker och säkert skulle kunna skriva en massa bra saker. Nu tar vi en enkel uppdatering i alla fall.

Julen var, ehum... speciell. Julafton var väldigt jobbig och jag grät mest hela tiden och var väldigt känslig och utan nästan någon julstämning. Utöver detta saknade jag min mamma något otroligt mycket. Vid jul är då jag sörjer henne som mest, hon tyckte så mycket om julen och hon är liksom en symbol för julen för mig. Det var jobbigt att se svärmor hålla Lilla Bus och tänka på hur min mamma aldrig fick hålla henne och att jag aldrig fick visa mitt fina barn till min mamma. Jag och svärmor går ju heller inte alltid riktigt jämnt ut så det gjorde ju heller inte saken bättre. Grön jul för första gången i mitt liv dessutom. Eller, jag har varit med om att det varit mycket lite snö men det har åtminstone känts som vinter, inte varit 8 grader varmt som i år. Fy! Ska jag ha varmt på julafton ska jag kunna ligga ute och sola, inte gå runt i regn och gegga. Iris hade tandproblem och var som en vildsint hyena när hon skulle somna.

Vi firade vårt nyår hemma i Umeå och R åt så mycket han fick ont i magen, annars var det trevligt. Direkt efter nyårshelgen åkte vi upp till Boden och träffade släkten där. Lilla Bus hade nog väldigt roligt med kusin Hanna och kusin Julia även om de är så mycket äldre. Bus fick även leka med syrrans hund Alfred och katten Illberg. De andra katterna var mer avvaktande men Bus själv blev lite förtjust i katten som hon kallade "mössa". Han heter Max och har en brun fläck på huvudet, jag antar det var därför han var "mössa". Bus lekte även med mina bröders hundar. En jakthund var hon rätt förtjust i och for och jagade medan hon upprepade "näll, näll" (snäll) medan min äldre brors jakthundar var lite läskiga. Inte förvånande, de räckte ju henne till näsan och de busade och lekte och gick upp på bakbenen och låtsasbet varandra när de lekte. "Vovve biti" var Bus kommentar och det var nog väldigt läskigt.

Språket bara sprudlar och hon lär sig nya ord varje dag och gör ofta flerordsmeningar numera och använder alla ordklasser. Det är bara en tidsfråga innan mamma och pappa har sår i öronen tror jag.

Kommentarer

Populära inlägg