9 december 2013

Här händer det grejer

Idag var R på sin första dag på praktik och kom hem med diverse arbetskläder och i morgon ska han dit igen. Jag hoppas verkligen han ska trivas och lära sig många nya saker och kunna visa det han kan där. Jag älskar honom så mycket och jag unnar honom så mycket gott. Det blir trist för mig och Lilla Bus förstås som vant oss att ständigt ha sällskap. Det dåliga är väl att vi nog inte kommer kunna ta oss till Boden före jul men det kan jag ta för min fina mans skull.

Jobbstarten kryper sig närmare och ingen plats på förskolan har vi än men någon lösning på problemet kommer säkert. Helt ärligt har vi inte råd att vara hemma så mycket längre och jag känner mig redo att jobba. Jag både längtar och inte längtar. Jag känner att jag är redo att jobba och göra något annat nu men jag har förstås ångest över att lämna bort Lilla Bus så många timmar till okända människor och helt ärligt tror jag det vore konstigt om jag inte hade det. Hon är min ögonsten och vi har tillbringat nästan hela hennes liv tillsammans, varje minut så det kommer bli en förändring för oss båda. Jag vågar dock lita på att mitt barn också kommer att bli bra omskött på förskolan och säkert hitta saker hon trivs med där. Jag hade gärna varit hemma tills Lilla Bus var 2 år men det går inte ihop med den ledighet vi har kvar så vi får göra det bästa av situationen. Jag hoppas dock att om vi får fler barn så ska vi ha chansen att vara hemma lite längre. Man kan inte göra allt man vill helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar