Lekpark och sjalträff

Idag var jag och Lilla Bus på en lekpark i stan och hade sjalträff. Vi som var där är mammor som använder sjal och sele för att bära våra barn i och jag lyckades lära mig en ny knytning. Om jag kommer ihåg ska jag fota när jag bär Lilla Bus i den så ni får se. Det är härligt att bära även om Lilla Bus förstås väger en del. Med bra redskap så är det dock inte värre än att bära samma mängd i en bra ryggsäck och inte som att bära i en BabyBjörn eller andra redskap som inte lämpar sig för större barn. Lilla Bus hade så roligt på lekparken och sprang omkring som en iller och inte ens favoritsysselsättningen, att skyffla sand, var bra nog när hon fick "smita" från mig och skratta när jag jagade henne. Hon är dock ingen riktig smitare, går hon utom synhåll från mig väntar hon på mig för springa iväg på riktigt vill hon inte utan att upptäcka världen med mamma på lite avstånd men ändå så nära att hon kan rädda henne om hon ramlar eller något farligt händer. 

Det var dock ansträngande att vara en liten iller, hon somnade fem över sju efter ca 15 minuters läggning. Det händer inte så ofta utan vanligen somnar hon 19.30-20.00 efter kanske en halvtimmes läggning. Snark! sa barnet.


Inte kvällens men lika fridfullt, dock ej lika snett. Nu är det ganska mycket kallare inne så hon sover heller inte i blöja utan i pyjamas, kvällens var en gul med bin på från IdaT.

Kommentarer

Populära inlägg