5 oktober 2013

Barnloppis!

Idag blev det barnloppis och vi gjorde faktiskt en hel del fynd med fina fräscha kläder till Iris. Det mesta kan hon inte använda än utan är i nästa storlek men jag är väldigt nöjd. Jag handlade en hel ICA-kasse hos en säljare eftersom hon hade så många bra kläder i färger och modeller som jag gillar. Det var smart från prissynvinkel men samtidigt lite tråkigt att inte kunna köpa lite här och där och verkligen utforska varje stånd som jag brukar. Jag är i alla fall väldigt nöjd med de kläder jag hittat. Iris fick en klosslåda, en docka, en helikopter, en elefant och en bil. Hon var mest nöjd med dockan och näst mest med klosslådan. De andra sakerna var säkert helt OK men hon har inte riktigt helt fattat att leka med saker med hjul än men det kommer nog. Dockan har hon gått och burit på och kramat så jag fick ta och leta fram mina gamla sängkläder till docksängen och lite kläder till dockan men dockan var så liten att det inte fanns så många så jag får nog sticka eller sy några. "Bäbi" är i alla fall en ny kär familjemedlem och lite hoppas jag att jag kan pedagogiskt få henne att förstå att "Bäbi" sover i sin egen säng och att hon kan sova i egen säng den dag det blir dags. Jag känner ingen stress att låta Iris sova i egen säng men idag blir det ju dags och då tror jag knappast det skadar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar