3 december 2012

Att gå vidare...

Idag såg jag en person som sårade mig djupt en gång, flera gånger och någon som jag har haft stora problem hantera mina känslor kring. De flesta människor som gjort mig illa, även väldigt mycket har jag kunnat förlåta, släppa och gå vidare ifrån och ibland även nått punkten då jag kunnat känna positiva känslor för dem men inte denna person. Jag fick aktivt be gud att hjälpa mig att sluta hata personen och det krävdes mycket bön och även att en person gjorde förbön för mig för att jag skulle kunna släppa hatet men all min sorg och ledsamhet kopplat till denna person har inte försvunnit. Idag såg jag personen och jag insåg att det är dags att gå vidare. Jag måste hjälpa mig själv att läka såret denna person skapat och gå vidare. Sveket var stort men det är dags att finna en ny känsla. Jag kan inte säga var jag hamnar men jag har bestämt mig för att kasta mig ut i det okända och öppna mig för förändring.



Bildkälla

2 kommentarer:

  1. Det gör du rätt i, slösa inte energi på sånt! Kram/ systra din.

    SvaraRadera
  2. Tack Elin, du slog huvudet på spiken, har själv haft funderingar kring en person och igår kändes det som att jag "måste göra något". Och, idag läste jag bloggen och inser hur jag ska gå vidare :D PS! Kommer att sno bibelordet till fejjan. DS!

    SvaraRadera