Lugnt och stilla...

... har det varit i bloggen. Förlåt men jag tänker skylla på att jag är relativt nybliven mamma och jag har en liten som tar upp all min tid. Sedan är jag lat också men det ska vi tala lite tystare om. Finaste Iris är också lugn, hon ligger och sover vilket hon har gillat att göra idag, kanske som kompensation för igår när hon var vaken jämt istället. Bäbisårstiderna ändras snabbt och i morgon kanske hon är kanske mer vaken igen. Snart tror jag till och med jag väcker henne så hon även orkar sova inatt, skrikbäbisar är inte kul nattetid.

Här har hänt väldigt lite sedan dopet, vi har varit ute någon sväng ibland, varit hemma och softat och inte så mycket faktiskt. Igår hade vi superslödag då vi gick runt i pyjamas hela dagen. Mörkret och det halvdåliga vädret gör sitt men livet vandrar vidare som vanligt och endera dan händer något kul, hoppas jag. Jag behöver nog inte väcka Iris förresten, hon ligger och rör på sig nu så snart hör jag nog sirenen och då blir det väl mer mat och kanske lite gos. Bäst jag slutar medan jag fortfarande kan!

Kommentarer

Populära inlägg