22 augusti 2012

Föräldrasanningar och praktiska råd: Livet blir helt annorlunda när man får barn

Tja, super man varje helg, lever på hämtpizza, förvarar sin knivsamling på golvet och brukar bjuda hem det lokala motorcykelgänget på grillfest kanske att skaffa barn förändrar livet i grunden men ärligt, tycker vanliga Svensson att livet förändras så extremt mycket bara för att de skaffar barn? Ja man måste byta blöjor, mata bäbisen och den skriker och vaknar en del men varken jag som person eller mitt liv har ändrats så vansinnigt mycket. Jag och mannen lagar mat, går på stan, går på promenad och jag förutsätter att jag ska lyckas både plocka svamp och hallon även i år om än det förstås inte är lika enkelt som innan. Nästa år ska jag fara på cykelutflykter, bada och kanske åka på en resa vilket jag fått skjuta upp men inte är mitt liv så annorlunda mot tidigare utom att jag kan vara hemma från jobbet med god anledning. Visst livet är annorlunda men inte helt annorlunda, jag känner igen mitt liv, det har bara blivit en person till i mitt liv och faktiskt inte så mycket mer men det är mer än nog och det är så kul men få människor skulle säga att en ny vän, en ny bil, ett playstation eller vad som helst förändrade livet i grunden och min dotter har faktiskt inte förändrat mitt liv mer än så hur hemskt det än låter. Det betyder inte att jag inte älskar henne och hon inte är betydelsefull, det är bara inte så omvälvande som alla säger, åtminstone inte för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar