Trötta dagar

Jag har nu haft två väldigt trötta dagar av de senaste tre och varit sur och grinig över det mesta. Jag har massor att ordna innan födseln men har ingen ork eller motivation och samtidigt vill jag bara att barnet ska komma. Jag slår vad om att jag kommer tillbringa latensfasen med att göra klart allt jag skjutit upp... Någon BB-väska har jag inte packat men då vi bor så nära så kan jag inte tänka mig att det gör så mycket om jag glömmer något bara jag har kläder till mig och lilla Bus, blöjor, amningskupor och necessär. Mat får jag ju och även om R inte får något så borde vi ju hinna slänga i oss något innan eller handla något för förstföderskor tar ju ofta ganska länge på sig innan barnet kommer och innan man har så ont att man inte kan tänka på något annat. Om det inte blir så lär jag väl ha en snabb förlossning och då hinner han säkert inte bli så hungrig ändå. Jag orkar inte noja om sådana saker känner jag.

Mina händer gör så psykt ont just nu, jag tror det är svullnaden och att jag fått någon mindre inflammation i mjukdelarna kring handlederna. Barnmorskan tyckte att det inte var mycket mer att göra än att äta Alvedon och vänta på att barnet ska komma eftersom man inte får antiinflammatoriska läkemedel när man är gravid så det är väl det jag får göra. Jag har kört med att linda handlederna i omgångar och med vetekudde för att dra ned smärtan och igår natt tog jag Alvedon trots att det var ganska värdelöst smärtmässigt. I kväll har jag lite mindre ont så jag skippar nog det.

Lilla Bus har bökat en hel del idag och barnet blir mer och mer efterlängtat av sina föräldrar, i synnerhet mamma som är less på att vara en bäbiskapsel...


Kommentarer

  1. Det är ju några decennier sen jag var i ditt tillstånd.Men som jag minns det så blev jag full av energi dagarna innan och fick gjort en massa och sen gav jag mig i väg på promenad... Satte nog igång förlossningen så...

    SvaraRadera
  2. Det verkar finnas två ytterligheter, antingen är man full av energi eller så är man så trött att man inte orkar med något alls verkar det som. Idag har jag orkat lite mer än tidigare så än vet jag inte vilken typ jag är...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg