6 juni 2012

Nationaldag

Idag så firade vi nationaldag, en tradition som jag liksom de flesta svenskar inte tar på alltför stort allvar dock brukar jag gå ned till Gammlia och äta god mat och så även i år. Det blev etiopisk mat och lite slisk men R blev lite skeptisk och åt korv på Statoil istället. Söta man som är lite feg att äta mat som inte är från bensinmackar och pizzerior... eller hemma då, där smakar han gärna det jag sätter fram även om det är något utländskt och konstigt. Vi for en sväng förbi Barnens Hus och vi köpte en babysitter även om vi inte tänkt göra det och en liten gossekanin till den lilla huliganen därinne. När vi kom hem plågade den mamma med att böka och stöka och trycka nedåt till den grad att jag önskade en förlossning där och nu och drömde om när jag kan lägga bort denna lilla vildingen på armslängds avstånd om den blir lika tokig.

Det är inte länge kvar nu och det känns bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar