21 maj 2012

Min första hela dag som fru...

Dagen har varit ungefär som alla andra dagar. I morse var jag trött och R gick runt och försökte väcka mig på irriterande sätt tills jag till sist steg upp. Sedan åt vi rester från igår och for på stan. R kollade på telefoner och jag köpte lite jordgubbar och lite hirsmannagryn. Jag gillar dem mycket bättre än vanliga mannagryn som bara gör mig dålig i magen. Hirsmannagrynen smakar ungefär likadant och är skonsammare för magen. Vi gick runt och njöt av det fina vårvädret men till sist blev jag så trött att jag inte vet vad och fick sammandragningar så vi fick retirera hem. Nu sitter jag här och vilar och ska sedan preparera våra jordgubbar för ätning. I morgon åker vi till Boden och på onsdag så har syskonen planerat en liten hyllningsfest för oss vilket jag ser fram emot. Jag ska dessutom bestämma vilka blommor som ska planteras på mammas och pappas gravar för det är min tur i år. Eftersom de måste planteras i början av juni och jag ska ha barn i mitten av juni så har syrran lovat att göra själva planteringen åt mig men jag måste ju säga vad hon ska köpa. Jag funderar på rosenskära, en stor petunia och penséer på pappas grav och en mer traditionell ros på mammas med krysantemum eller någon annan liknande blomma och någon blå blomma eftersom mamma tyckte om blått. Eventuellt ska vi besöka en faster innan vi åker hem också och resten av tiden får vi väl åka och hälsa på lite folk och gå på Dollarstore... Dollarstore är för övrigt den enda affär från en kedja som inte finns i Umeå men väl i Boden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar