Balkongstädning!

Äntligen har jag tagit itu med balkongstädningen! Ja, inte bara jag, R har också städat. Växthuset var fullt med mögel så vi fick använda munskydd men nu är det rent och fint. Golvet är sopat, gammal jord slängd, pinnarna ihopsamlade och borden och stolarna torkade. Nu ska jag bara plantera en massa blommor sakta men säkert ska grönsakerna få komma ut. Jag ska kolla yr.no för att se hur det ser ut med frost framöver så jag slipper bära dem fram och tillbaka för än så länge är det möjligt att hålla koll på dem som de är. Jag längtar verkligen efter att få lite prydnad och skönhet därute. Andra år har jag satsat på maten men i år blir det mer prydnad för jag har ju en liten att sköta denna gång.

Jag återkommer efter besök hos plantskola med lite balkongbilder!

Kommentarer

Populära inlägg