9 april 2012

Hemma!

Nu är jag äntligen hemma igen! Skönt men bilresan både till och från svärföräldrarna tar på krafterna. Lilla bäbisen är heller inte så förtjust i att åka bil och har bökat och stökat i långa perioder under resan. Den har även upptäckt att jag har en lever och en magsäck och att man kan sparka och köra in huvudet i dem med all sin kraft. Den må väga bara drygt ett kilo men det räcker mer än nog för att vara riktigt obehagligt... Dessutom har jag börjat bli yr av och till och det är inte kul det heller. Det är nu drygt 10 veckor kvar, eventuell övertid oräknad och det börjar kännas att det går mot slutet. Jag ska jobba ungefär en månad  till sedan blir det förhoppningsvis en dryg månads vila innan det är dags för den stora vräkningen och sedan förhoppningsvis babylycka och bäbisgos. Ja, bäbisar är inte alltid söta och snälla och de brukar sällan sova på nätterna eller göra något man vill de ska göra men jag kan i alla fall pussa dess lilla panna och prata med den när den är på utsidan.

Jag har en del planer på bloggposter. Jag vill skriva några om 'så känns det att vara gravid' eftersom det är så många som frågar en hur det känns, speciellt kvinnor som inte fått barn än. Jag ska göra mitt bästa att förklara från mitt perspektiv hur det har känts och känns att vara gravid. Jag tror detta kommer vara en beskrivning i 2-4 delar beroende på hur jag känner för att dela upp den. Jag kan även utlova ett informativt och bildrikt reportage om hur man kokar tunga för alla som vill vidga sina vyer. Allt detta kan ni se fram emot och förhoppningsvis kan ni också få mycket mer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar