April förnekar sig inte...

Utomhus snöar det kraftigt och det har det gjort större delen av dagen. Där har ni april-väder i dess mest rena form, om inte så länge lär det väl vara strålande sol och vackert lysande vårväder men ännu tänker vintern visst hålla på och bråka lite grann. Påsken ska visst bli ganska trist och kall och det är ju trist när man äntligen är ledig men sånt är livet.

Jag börjar närma mig den där tiden då jag ska vara ledig från jobbet och jag längtar verkligen. Det är ca 5 veckor kvar tills jag tar semester och sedan föräldraledighet. Ibland får jag lite ångest att jag tar ledigt alldeles för tidigt men jag tror ändå att det är mestadels bra att jag kan vila, städa, ordna upp, kunna laga lite mat till frysen och ta det lugnt. Jag hoppas på varma majmornar där jag kan dricka en kopp kaffe på balkongen med en bok i handen se naturen vakna fullt ut. Det är ju inte inte så dumt när man tänker på att där på jobbet sitter folk och jobbar häcken av sig medan jag glider runt. Nä, ledighet blir bra.

På odlingsfronten kan nämnas att mina envisa chili som inte velat komma upp nu har fått upp två små chiliplantor. Jippie! Vinterns chiligrytor kanske är säkra i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg