27 mars 2012

Rekommendation!

För er som inte dricker alkohol alls eller som ibland vill ha något som smakar vuxen men är alkoholfritt. Och för alla tjockisar som jag rekommenderar jag:

Tundra: Blåbär och citrongräs-dricka.

Den är inte så söt och har en god och vuxen smak. Drycken tillverkas i Ånäset utanför Umeå så man kan även stödja en lokal, småskalig företagare vilket jag brinner för.

Vi har även provat den som har smaken lingon och chili men vi var inte lika förtjust i den. Mannen tyckte den smakade skog och svamp och jag tyckte inte den smakade mycket alls utom lite chili. Den köper vi inte igen men gärna den med blåbär.

Det står på innehållsförteckningen: Kan finnas spår av hälsosamma lingon och svarta vinbär. Fyndigt.

En kul sak bara, längst ned finns en flagga och det står SVENSK PRODUKT men ser ni flaggan, ser den svensk ut?









(observera att jag inte fått någon ersättning för att blogga om denna grej och jag heller inte fått drickan som ett smakprov utan köpt den för egna pengar. Jag skriver sällan om produkter och då alltid bara om saker jag anser är bra men som får för lite uppmärksamhet.)

Detta är ett tidsinställt inlägg som skrevs 26 mars, 21.53.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar