Jobbade hemma...

Idag jobbade jag hemma vilket jag normalt avskyr. R är dock bortrest och jag har åter fått en omgång med rejäl trötthet så jag frågade min chef om jag fick jobba hemma idag med kursutveckling istället och det tyckte han var helt OK. Det gick faktiskt riktigt bra trots allt så det var inte en bortkastad dag när det kom till kritan. I morgon ska jag jobba från jobbet som vanligt trots att R troligen inte kommer förrän på fredag. Han talade till och med om lördag men då blir jag ledsen i ögat för jag saknar honom så mycket och sover så dåligt utan honom. Det är verkligen inte idealt att inte kunna sova och dessutom kräva extra sömn. Min lilla inneboende sparkar fotboll därinne när jag skriver detta. Älskar dig redan så mycket lilla flygekorre, snart är du så stor att du kan klara dig på utsidan men snälla stanna därinne tills du är färdig.

En annan spännande sak blir att se vad svärmor har skickat med till flygekorren. Hon verkar ha kvar det mesta från när R var liten och det blir intressant att se vad hon prackar på snälla R som sällan orkar säga emot henne. Jag har dock sagt åt honom att säga åt henne att när det gäller större grejer vill jag vara med och godkänna vad vi ska ha. Det bär mig emot att vara frun som styr och ställer men jag gör det denna gång för att vi ska ha ryggen fri. Allt hon har kan vi inte ta emot, så är det bara men får hon styra så ska vi ha allt. Jag tycker mycket om henne men som jag pratat om tidigare så kanske hon är lite gränslös ibland.

Kommentarer

Populära inlägg