19 januari 2012

Dags att sluta vara så hemlig...

Ni som följt mig ett tag och säkert också följt mitt gnäll och tjat om hur trött jag är och om hur mycket jag har att tänka på. Det är inte bara stress och mycket att göra på jobbet, jag bär med mig något. En liten människa. Jag är gravid idag i 19 veckan (18+4). Igår fick jag se den lilla fripassageraren. Ultraljud. Det var underbart att se den sparka och vifta med armarna. Den hade ett hjärta som slog och den svalde fostervatten. De kunde inte säga vilket kön det var men vad spelar det för roll, jag har ju ett barn därinne! Det är en lång väg kvar men de värsta farorna är över nu och den såg glad och pigg ut. Jag längtar så fruktansvärt efter att få lära känna denna lilla människa som nu bor i mig och få uppleva den med alla sinnen.


I juni ska du komma, mamma och pappa längtar efter dig och älskar dig bortom allt redan...f

6 kommentarer:

  1. Elin! Are you to become a Mommy?! *excited*

    SvaraRadera
  2. Yes, if it is god's will. I am in week 20 now so about half-way. This far we call him/her the flying squirrel since we don't know the sex. Don't worry, that will not be its official name. We have tons of suggestions, the hard thing will be to choose which is best. I am very excited, I have longed to be a mom since my teens and I am close to achieving that now.

    SvaraRadera
  3. Stort GRATTIS och all lycka!

    Du och "den" finns i mina böner!

    SvaraRadera
  4. How exciting!!! I hope the pregnancy is easy for you. ^-^

    SvaraRadera
  5. At the moment it is OK but I felt sick almost all the time the first 14 weeks or so. Now I just have a little back pain sometimes and I am a bit sensitive to stress but mostly I feel 'normal'. My tummy is not huge yet so I assume there will be new challenges as it grows.

    Everything seems fine right now anyway and I can feel the little one kicking right now.

    SvaraRadera