Trött...

Jag ber om ursäkt kära bloggare, jag är trött bortom allt annat så alla mina goda idéer ligger ännu i skallen och inte uppe på bloggen. Jag har planer på flera trevliga inlägg som om jag orkar så kommer de, jag lovar.


Ett annat projekt är att bli bättre på att hålla efter hemma. Här är ett nystädat badrum ifall ni inte vet hur det ser ut. Det gjorde nästan inte vi för det var så länge sedan det blev städat. Nu har jag tvätt och kök att fixa, återkommer med bilder när jag fått ordning på köket. Tvätten är så ospännande så den får klara er utan.

Jag måste säga att det känns bra att kunna visa upp ett rum i lägenheten som är rent och städat men som inte är stylat och tillfixat, bara rent och fint. Jag får krypningar av alla perfekta och überstylade hem i alla bloggar. Jag är inte inredningsarkitekt eller ens Underbara Clara (en stilblogg jag faktiskt gillar) jag är en vanlig tråkig människa som vill ha det fint men som inser att vår budget tillåter ikea, ärvda möbler, second hand och enstaka prylar från dyrare ställen, inte för att leka miljonär. Och det är skönt, jag har släppt prestigen och kan njuta av vad jag har. Jag älskar min slitna skinnsoffa och röda lurviga ikeamatta. Jag gillar köksbordet som är ärvt av R:s släktingar. Jag behöver ingen platt-TV så länge våra gamla tjocka fungerar. Min sjunger dock på sista versen men jag ska försöka övertala R att inte köpa någon ny när det blir blir så.

Jag vill uppmana folk som läser detta och som inte redan gjort det att släppa prestigen, lägg upp bilder på era minst stylade delar av hemmet. Visa oss att du njuter av vad du har och inte längtar bort. Kom gärna tillbaka hit och länka när ni gjort det så vi får jämföra.

Kommentarer

Populära inlägg