30 oktober 2011

Titta noga...

Jag hittade denna gamla bild när jag satt och kollade på fotona på datorn. Vad är speciellt med den tänker ni, titta noga på själva blomman. Skön spindel va? I like it! Dagarna med blommor som fortfarande lever och blommar är sedan länge förbi. Snart väntar snön. Snö! Det är både bra och dåligt, vackert med snö men vintern är lång.

Nästa helg är Allhelgonahelgen och då känns det alltid som om vinter oundvikligen är här för mig, snö eller ej. Då kan vi också hedra våra döda och det är fint. Ibland är saknaden stor efter mamma och pappa. Idag såg jag en ljusstake som min mamma hade älskat och jag blev nästan tjock i halsen när jag tänkte på hur jag inte kunde köpa den till henne i present, hon hade blivit så glad...

Det händer en del här i livet, mycket jobb bland annat och det tar energi från mig och definitivt från bloggen. Jag hoppas kunna hålla upp min inläggsfrekvens i nästa månad eftersom min besöksfrekvens också har ökat de två senaste månaderna och jag vill verkligen leverera om jag kan. Det är dock svårt, mitt liv är så fullt just nu och jag längtar till att få en paus. Julen är jag ledig, det blir skönt i alla fall men det ligger ju ett tag framåt i tiden. Jag och R ska fira julen tillsammans i år, hos min släkt och nästa år hos hans. Jag längtar efter att få träffa släkten igen och att fira julen med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar