Viktigt! Alla kan göra en insats!

Läs inläggen från Kyrksyster och från Kindred of the Quiet Way. Protestera genom att klicka på sidan som Kyrksyster hänvisar till och protestera mot att en man kanske får dödsstraff, mest troligt oskyldig. Oavsett vad du tycker om dödsstraff så hoppas jag vi alla är överens om att ingen ska utsättas för det oskyldig! Klockan 01.00 svensk tid i natt är hans avrättning planerad att äga rum. Alla kan göra en insats genom att skicka ett meddelande och protestera mot denna avrättning.

Vad tänker jag om dödsstraff? Ja, jag är helt klart emot det och jag är än mer emot alla straff som utdöms mot någon som inte har begått ett brott och om en en stat väljer att ha dödsstraff så ska de banne mig se till att de inte utsätter oskyldiga eller potentiellt oskyldiga människor för detta. Här har ni varför jag är emot dödsstraff i ett nötskal, om man sätter någon i fängelse kan man släppa ut dem om personen hamnar där oskyldig men vi kan inte återuppväcka de döda.

Kommentarer

Populära inlägg