16 augusti 2011

Lyssnar och bakar

Lyssnar på det det som finns i länken ovan. 'That mom' har många intressanta podcasts om olika saker som intresserar kristna. Denna handlar om människor som skaffar många barn som ett motstånd mot det man uppfattar som en anti-kristen kultur och inte för att man anser att barn är en välsignelse från gud. Hon är vad som skulle kunna beskrivas beskrivas som pro-life och är en väldigt konservativ kristen från min synvinkel men det finns mycket i det hon talar och skriver om som kan tas in även om man inte håller henne i allt. Hon har erfarenhet från en fundamentalistisk kyrka som grovt perverterat kärnan i det kristna budskapet och som istället för att lära att gud ger oss gratis frälsning, det bibliska budskapet, lär att vi blir frälsta genom våra handlingar.

I ugnen har jag pones, eftersom jag nu har startat upp mitt gamla LCHF-liv efter en sommar av slarv och fusk. Resultatet är ca 4 kilo upp från min minsta vikt men det tror jag är fullt möjligt att gå ned och förhoppningsvis lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar