26 juli 2011

Skjortor och hotellbokning

Dagen har varit lugn. Vi har handlat två nya skjortor till R inför bröllopen en grön och en svagt rosalila och en lila slips till detta. Jag tror det blir rätt snyggt även om han envisas att hålla kvar vid sin gamla studentkostym. Men, det är inte jag som väljer hans kläder men hade jag gjort det så hade jag insisterat på en ny och mer välsittande kostym i dyrare tyg. Jag är ingen snobb men en man i en välsittande kostym är snyggt och jag gillar när han är snygg(are än vanligt). När vi gifter oss tänker jag dock insistera att även han köper nya kläder... Min plan är att föreslå en kostym i en annan färg så jag kan motivera att han 'behöver' en i just den färgen.

Vi har också bokat hotell till bröllop 1. Det blir Hotell Royal i Härnösand och nästa natt i Boden blir i min brors husvagn. Lite skillnad kanske men det duger. Vi får se om vi bor kvar där eller åker upp till Ingela sedan men kanske stannar vi ytterligare en natt i vagnen innan vi drar vidare hem för en sista sketen vecka semester. Usch, jag har redan ångest över att gå tillbaka till jobbet.