18 maj 2011

Hemsk bloggerska

... har jag varit men det beror på jobbet. Jag kan meddela att tomaterna numera bor i växthuset som fått modifieras genom att mitthyllan tagits bort. Det verkar funka bra, och gurkorna växer så det knakar och hamnar snart därute med tomaterna men jag litar ännu inte hundra på att det blir så pass bra temp att de trivs så det får vänta tills i början av juni. Paprikan och chilin blir nog kvar i fönstret och ärtorna och bönorna går framåt liksom salladen som troligen kommer kunna skördas inom några veckor.

Jobbet ja, snart är det sista kompletteringsdag och  däremellan kommer utbildningsdagar och lediga dagar... Oj vilken tid, men så är det varje år och sedan kommer sommaren som ofta är lugn för oss. Vid midsommar och senare i juli och augusti blir det semester. Det blir troligen ingen utlandsresa men kanske en sväng till Stockholm. Ett bröllop blir det i alla fall, inte mitt men min barndomsvän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar